Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Muses and markets : explorations in the economics of the arts / Bruno S. Frey and Werner W. Pommerehne

Por: Colaborador(es): Detalles de publicación: Oxford ; Cambridge : Basil Blackwell, 1990Edición: 1rst edDescripción: viii, 219 pISBN:
  • 0631148825
Resumen: Val la pena invertir en art? Per què les obres d'alguns pintors contemporanis es venen a preus molt elevats i les d'altres a preus relativament baixos? Els artistes viuen en la pobresa?, si és així, on hem de situar Picasso? Les òperes i els festivals poden continuar amb dèficits cada cop més elevats? Es pot deixar l'art en el lliure mercat?, en cas contrari, Quin és el paper de l'Estat? La població ha de tenir llibertat per decidir directament sobre temes referents a l'art? Aquestes qüestions i d'altres són debatudes pels autors en aquest llibre, el qual està dividit en cinc parts: A la primera part, s'hi tracta el tema de manera general i es mostra com els fenòmens socials es reflecteixen en el mercat artístic. La segona part analitza el comportament de les institucions artístiques; inclou un capítol dedicat al Festival de Salzburg i la seva gestió econòmica, on s'explica com la garantia estatal de cobrir dèficits sense posar cap límit va produir distorsions entre el preu i els ingressos i va provocar un mal ús del potencial artístic. En tercer lloc es tracta el tema del comerç internacional de pintura, l'establiment de preus i els seus moviments. La quarta part està dedicada a lasituació dels artistes pel que fa als seus ingressos i, per acabar, la darrera part parla de l'art i les polítiques culturals, com també dels diferents tipus de patrocini. (Font: El Centre)Resumen: Is interest in the arts declining? Is the cost of the arts bound to increase? Are private theatres viable? Is public support necessary to maintain artistic quality and innovation? This book uses a political economist's approach to tackle some of the urgent questions facing the arts today. The authors look at how the demands made by individuals such as artists, performing arts managers and museum directors influence political decisions on the arts, and how politicians and public officials respond to such demands. They use survey evidence to show that while only a small section of the population are active consumers of the arts, the majority favour the public support of free arts. They also examine such issues as the incomes of artists, and the determination of fine art prices. They argue that the arts are harmed by the dominance either of the private market (as in the USA) or of political markets (as in Europe). In conclusion, they advocate the design of constitutional arrangements to produce a combination of private and public funding. (Font: Editor)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 01324 1 Disponible 1900173054

Preface -- I. Introduction: 1. Art: The Economic Perspective ; 2. Art: Between Market and Government -- II. How Arts Institutions Operate: 3. Theatres ; 4. The Salzburg Festival ; 5. Museums and Art Galleries -- III. Markets for Art: 6. Why is a Rauschenberg so Expensive? ; 7. Is Art Investment Profitable? ; 8. International Trade in Art -- IV. Markets for Artists: 9. Artists' Incomes -- V. A Policy for the Arts: 10 Art and Democracy ; 11 Public Support for the Arts -- References -- Name Index -- Subject Index

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha