Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

La Demanda i el consum cultural dels ciutadans de Barcelona / direcció: Jordi Coca, Conxa Rodà, Rosa Mach ; producció i realització: Grup CIEU/INITS

Colaborador(es): Detalles de publicación: Barcelona : Area de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, 1995Descripción: 143 pResumen: L'estudi sobre el consum cultural dels ciutadans de Barcelona segueix la línia d'anàlisi sobre la realitat cultural de la ciutat iniciada per l'Area de Cultura de l'Ajuntament amb un estudi anterior sobre la dimensió i l'estructura del sector des de l'òptica de la producció cultural. L'objectiu és conèixer la demanda cultural dels ciutadans a través d'una enquesta a una mostra de població de més de catorze anys, resident a Barcelona, sobre les seves activitats culturals en diferents àmbits (literatura, música, audiovisuals, arts escèniques, arts plàstiques, activitats festives i altres). De l'anàlisi es desprèn que els ciutadans de Barcelona realitzen entre sis i set activitats diferents entre les quals destaca el consum de productes audiovisuals, música i literatura. S'observa clarament que el consum cultural depèn de factors socioeconòmics entre els que destaquen el nivell d'instrucció, l'edat, el nivell d'ingressos i la situació laboral. L'educació, la disponibilitat de temps, l'edat i el nivell d'ingressos són les principals variables de segmentació del consum cultural, que difereix molt en funció dels diversos districtes municipals analitzats.Resumen: El objetivo de este estudio era conocer la demanda cultural de los ciudadanos, a través de una encuesta a una muestra de población de más de 14 años residente en Barcelona sobre sus actividades culturales en diferentes sectores (literatura, música, audiovisuales, artes escénicas, artes plásticas, actividades festivas y otros). Del análisis se desprende que los ciudadanos de Barcelona realizan entre 6 y 7 actividades culturales diferentes, entre las que destaca el consumo de productos audiovisuales, musicales y literatura. Se observa claramente que el consumo cultural depende de factores socioeconómicos entre los que destacan el nivel de instrucción, la edad, el nivel de ingresos y la situación laboral. La educación, la disponibilidad de tiempo, la edad y el nivel de ingresos aparecen como las principales variables de segmentación del consumo cultural, que se evidencia en importantes diferencias en el consumo cultural entre los distritos.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC 04+21 Dem 95 1 Disponible 1900008219
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC 04+21 Dem 95 3 Disponible 1900059079

Document no editat comercialment

També disponible la versió definitiva de l'estudi, publicada per l'Ajuntament de Barcelona, sota el títol: "Dimensió i estructura del sector cultural a Barcelona"

També disponible, sota el mateix títol, el resum

Estudi encomanat i dirigit per l'Area de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona

I. Introducció. 1. Introducció: 1.1. Estructura de l'informe ; 1.2. Metodologia -- II. El mercat cultural. 2. El mercat cultural: 2.1. Dimensió del ventall d'activitats culturals dels barcelonins ; 2.2. La demanda i el consum cultural en xifres ; 3. Les pautes de consum: 3.1. La freqüència del consum ; 3.2. Els consumidors habituals i ocasionals ; 3.3. L'estacionalitat del consum ; 4. Els entorns de consum cultural: 4.1. L'entorn relacional ; 4.2. L'entorn infraestructural i el marc territorial ; 4.3. El context institucional del consum cultural ; 5. Evolució deis hàbits culturals ; 6. L'opinió deis ciutadans sobre )'oferta cultural: 6.1. L'opinió general sobre !'oferta cultural ; 6.2. L'opinió sobre !'oferta cultural per tipus d'activitat -- III. Segmentació del mercat. 7. Segmentació del consum cultural: perfils sòcio-econòmics: 7.1. Segmentació del consum en funció de l'edat ; 7.2. Perfils de consumidors ; 8. Segmentació territorial del mercat: 8.1. Caracterització sòcio-econòmica de la població a nivell territorial ; 8.2. El consum cultural a nivell territorial ; 8.3 .. Altres característiques del consum cultural a nivell territorial -- IV. La demanda latent. El mercat potencial: 9. La demanda cultural no consumada ; 10. El consum cultural potencial -- V. Conclusions: 11. A tall de reflexions finals -- Bibliografia

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha