Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Impuls d'una estratègia de cultura digital als municipis [Recurs electrònic] / [document promogut pel Centre d’Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona (CERC) ; autoria: Marc Hernández Güell ; coord. i suport tècnic: Marga Julià]

Por: Colaborador(es): Series Eines. Cultura Detalles de publicación: Barcelona : Diputació de Barcelona, 2022Edición: 1a edDescripción: 64 p. : digital, fitxer PDF (1,87 Mb)Resumen: El potencial d’innovació i d’impacte del fenomen digital en la cultura és un procés viu, transversal i de llarg recorregut. Els mitjans digitals són emprats àmpliament per la ciutadania per accedir a continguts de tot tipus i per crear-ne de nous. Així mateix, la tecnologia digital és motor creatiu i s’empra com a palanca d’innovació i d’experimentació. Alhora, els equipaments culturals han vist com gràcies a Internet —la punta de llança de les tecnologies de la informació i el coneixement— s’obre un espai privilegiat per a l’extensió dels continguts culturals, el desplegament de noves activitats i programes, i també noves formes d’interactuar amb la ciutadania. Impuls d’una estratègia de cultura digital als municipis neix amb el propòsit de facilitar el plantejament estratègic d’ajuntaments que vulguin repensar, millorar i articular la dimensió digital en la seva acció cultural. L’objectiu és que els tècnics i els responsables de cultura hi trobin propostes, punts de vista i elements de reflexió per traduir a escala local les transformacions que comporta l’associació de la cultura amb el fenomen digital, tant en l’àmbit intern de funcionament de les organitzacions, com pel que fa als continguts i la relació amb la ciutadania. (Font: Editor)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica URL Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital Documents tècnics del CERC E220098 Accés al document Disponible E220098

Presentació -- 1. Introducció: context, objectius i metodologia -- 2. La importància d’assumir els llenguatges digitals: 2.1. Digitalitzar-se per garantir els drets culturals ; 2.2. Digitalització, transformació digital i cultura digital -- 3. L’estratègia de continguts balancejada: 3.1. Hi ha vida més enllà de les xarxes socials? -- 4. La singularitat de la gestió cultural: 4.1. Gestió de drets de la propietat intel·lectual -- 5. Àmbits i línies d’intervenció principals de l’estratègia digital per als departaments de cultura: 5.1. Definició i elaboració de l’estratègia digital ; 5.2. Organització i capacitació interna ; 5.3. Infraestructura, connectivitat i experiència de visita als equipaments culturals ; 5.4. Extensió a Internet dels continguts i els programes ; 5.5. Comunicació i relació amb les comunitats ; 5.6. Implementació d’una cultura de dades ; 5.7. Innovació -- 6. Claus per donar un impuls definitiu a la cultura digital -- 7. Conclusions. Si la transformació digital és la resposta, quina era la pregunta? -- 8. Bibliografia de referència

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha